Basisschool

Het kiezen van een basisschool voor uw kind is een belangrijke stap. Wij vinden het daarom belangrijk dat we met nieuwe ouders altijd een kennismakingsgesprek voeren. U kunt hiervoor een afspraak maken of u kunt dit aangeven op het digitale aanmeldformulier.

Natuurlijk maken we uitgebreid tijd om u te woord te staan en rond te leiden. Een goed, veilig en vertrouwd gevoel vinden we voor ouders essentieel wanneer u uw kind(eren) aan ons toevertrouwt. Kom dit gevoel daarom ervaren en stel gerust al uw vragen.

We hopen dat u enthousiast bent en besluit u om uw kind(eren) aan te melden op Kindcentrum Het IJzeren Kind. U bent van harte welkom!

Voor aanmelding op de basisschool geldt de volgende procedure:

U neemt contact op met de administratie van onze school of u vult het aanmeldingsformulier in en verstuurt dit. Daarna wordt contact met u opgenomen door onze administratief medewerker of de teamleider.

We plannen eerst een gesprek op school, waarin we met elkaar kunnen kennismaken. We kunnen tevens uitwisselen wat uw wensen zijn: wat verwacht u van school en wat zijn onze mogelijkheden, kunnen we uw verwachtingen waarmaken?

Let op: met het insturen van het aanmeldformulier is uw kind nog niet formeel ingeschreven. Het indienen van de aanmelding leidt dus niet automatisch tot daadwerkelijke inschrijving en plaatsing!

Wij willen ons graag inzetten voor een goede begeleiding van uw kind en zullen hier ons best voor doen.

U kunt het aanmeldformulier hieronder downloaden. Print het vervolgens uit. U kunt het formulier dan ingevuld op school afgeven.

U kunt de basisschool bereiken op het volgende telefoonnummer:

Kinderopvang en buitenschoolse opvang

U bent niet verplicht om te kiezen voor kinderopvang of buitenschoolse opvang op Het IJzeren Kind als uw kind wel bij ons naar de basisschool komt.De onderlinge samenwerking tussen kinderopvang, onderwijs en buitenschoolse opvang binnen onze locatie heeft voor onze kinderen echter wel een meerwaarde als het gaat om de pedagogische en educatieve uitgangspunten. We kunnen zo namelijk vormgeven aan de doorgaande ontwikkelings- en leerlijnen en ook is de onderlinge overdracht hierdoor gemakkelijker.

Voor de afdeling kinderopvang en buitenschoolse opvang gelden eigen procedures voor aanmelding. Deze verlopen via Kanteel Kinderopvang. De locatiemanager kinderopvang kan u hierover uitgebreid informeren. Maakt u gerust een afspraak om te komen kijken.

Aanmelden voor kinderopvang of buitenschoolse opvang

U kunt de kinderopvang bereiken op de volgende telefoonnummers:

Reactie of vraag m.b.t. aanmelden versturen?